Select language:

Broadcast of Russian Dozhd TV channel stopped in Latvia

 / Главная / Russkiy Mir Foundation / News / Broadcast of Russian Dozhd TV channel stopped in Latvia

Broadcast of Russian Dozhd TV channel stopped in Latvia


03.08.2020

Photo credit: rosotkat.ru

The Latvian operator Balticom refused to continue cooperation with the Dozhd TV channel. Viewers of the Baltic republic have not been able to watch it since August 1.

Latvia had previously decided to ban the broadcast of the RT group's TV channels. As the reason, the authorities named the sanctions imposed by the European Union against the general director of MIA Rossiya Segodnya Dmitry Kiselev. The Latvian regulator has called on other European countries to do the same. 

RT is run by Margarita Simonyan, who is not subject to any restrictions. Dmitry Kiselyov is the head of the MIA Russia Segodnya. These companies are two separate legal entities. In Russia, they believe that Latvia, Lithuania and Estonia are systematically putting pressure on the Russian media, attacking freedom of speech and limiting the access of their citizens to information.

Russkiy Mir

News by subject

Publications

As the Russkiy Mir reported, residents of Papua New Guinea addressed the head of the Russian Orthodox Church with a collective petition to establish an Orthodox mission in their country. This proposal was put forward after Kirill Shrakbul, a priest and head of the ROC mission in Taiwan, had visited Papua New Guinea.
On September 1, millions of children in Russia went to school. And millions of their peers in Ukraine also went to schools. Everything seems to be the same: flowers, bows, well-dressed children, excited parents... And yet there is a difference and a very significant one: children in Russia go to schools to study in their native language. However, starting with this academic year, hundreds of thousands of Russian-speaking children no longer have this opportunity in Ukraine.